ZIKTÊ AŞİRETİ ÜZERİNE BİR TARTIŞMAM


"QAM XWÊ ÎNKAR BIKÊRO VELED-Î ZINAWO"
     (Aslını inkar eden haramzadedir)

      Kırdki/Atasözü


- 03 .03.2012 akşamı gece geç saatlerde Zıkêli bir hemşehrim Valerli Hacı Sadık Bey üzerine yazdığım yazıya bir yorum astı.
- Ziktêli hemşerim BBP Çolig'de merkez ilçe, il başkanlığı ve en son partinin MKYK üyeliğine seçilmiş, halen bu görevini yürüten Tahsin Bayram'dır.
- Tahsin Bayram'la yaklaşık iki saat yazıştık. Soru ve cevap şeklindeki bu yazışmalarımız tüylerimi diken diken etti.
- Doğrusu bu düşüncelerinden bir Çoligli olarak hicap duydum.
- Bu yazışmalardan önemli olan paragrafları olduğu gibi size aktaracağım. Yazışmaları okurken Çoligliler ve başta da Zikteliler olmak üzere ibret alınması gereken ifadelerle kaşılaşacaksınız.
- Çolig'den 14 yıl önce ayrıldığım ve halen Almanya'da sürgünde yaşadığım için Tahsin Bayram'ı önce tanıyamadım.
- İnternet arama programlarından Tahsin Bayram'ın kişi bilgilerinin izini takip edince çok genç bir arkadaş olduğunu gördüm.
- Tahsin Bayram adlı hemşerimin halen facebookta asılı olan ve bana atfen kullandığı o saldırgan ve çirkef  ilk ifadeleri şöyledir, yazdıklarına hiç dokunmadan olduğu gibi aktarıyorum;

- Tahsin Bayram ?
(sen kimsin lan muhsin yazıcıoğlu ve bbp ye dil uzatiyorsun....

- Tahsin Bayram ?
ARKADAŞLAR BU YAZAR BOZUNTUSUNA YORUMLARİNİZİ BEKLİYORUM)

*****

- Gelelim Tahsin Bayram'ı bu ifadelere zorlayan nedenlere.
- Malumunuz Çolig ve çevresinde tarihe mal olmuş Kürd şehitlerinin yaşam öyküleriyle ilgili uzun süredir çalışmalarım vardır.
- Bu çalışmalarımın içinde Zıkte aşiretine mensup, çok değerli tarihi şahsiyetlerin yaşam öykülerini de yazdım.
- Bu şahsiyetler arasında;
   *Valerli Hacı Sadık Bey,
   * Modanlı Feqi Hesen,
   * Gırnoslu Selim Ağa "Hacı Kolos"
   * Vazenanlı Emer Ağa "Em Heyd" ilk akla gelenlerdir.

Zıkteli bu yiğit ve şehadet şerbetini içen insanların hayat hikayelerini anlatırken sürekli vurgu yaptığım ve eleştirdiğim bir husus vardır;
- Zıkte/Modan kökenli halen Dareheni Belediye reisi olan Abdurrahim Arınç, ilçede yapılan bir parka "Muhsin Yazıcıoğlu Parkı" ismini vermiştir.
- Ben de köken olarak Modan'lı olan ve merhum kürd şehidi Feqi Hesen'in köylüsü ve akrabası olan bu zata, haklı olaraktan neden Feqi Hesen'in değil, neden Hacı Sadık Bey'in değil, neden rahmetli Hamit Asutay Hoca'nın değil de Muhsin Yazıcıoğlu ismini taktın diyerek yazılarıma konu etmiş ve sormuşumdur.
- Haklı olarak sorularıma cevap beklerdim. Meğerse bazı kişiler Dareheni'nin kürt geçmişinin öne çıkarılmasından rahatsız olmaktaymış. Bu kişilerden biri de Tahsin Bayram'dır.
- Anlaşılan Tahsin Bayram'ın bam telinede basmışım, terbiye dışı reaksiyonu bundandır.

*****

Şimdi gelelim, Tahsin Bayram'ın  Feqi Hesen'den tutun, Valerli Sadık Bey'e ve Şeyh Said'e kadar uzanan kürd şehidleri hakkındaki düşüncelerine ve bana yazdığı terbiyesizlik örneği düşüncelerine;
- Tahsin Bayrama sordum. Benimle yazıştığın bu düşüncele-
   rinde samimisin? Evet dedi.
- Ben de kendisine cevaben bu yazdıklarımızla ilgili bir yazı yazacağım, Çolig kamuoyu başta olmak üzere tüm Zıktê'liler bu bilgilerden haberdar olsun, dedim.
- Bana verdiği cevapta: Ben yazdıklarımın ve söylediklerimin her zaman arkasındayım, dedi.
- Değerli okuyuycular sanırım beni anlayışla karşılarsınız, kendisinden onay alarak bu yazıyı kaleme alıyorum. Eğer, yazıyı Tahsin Bayram'a sormadan kaleme alsaydım ahlaki bir davranış olmazdı.

*****

TAHSİN BAYRAMLA ARAMIZDAKİ YAZIŞMALARDAN KESİTLER

Yazılanları imla hatalarına dokunmadan aktarıyorum:

T.B.
- siz hangi haklan böyle bir yazı yazarsınız
- bak orhan kim hakkında ne yazdığna dikkat et muhsin yazıcığlu vee zikte genlerine dil uzatmayin

O.K.
- Tahsin çok ukala birisin, ne biçim konuşuyorsun. Benim yazdıklarım yaşanan olaylardır.
- Sen Valerli Sadık Beyin neyi oluyorsun, torunu değilsin oğlu değilsin, senin hakkında da anlaşılan bir yazı yazacağım. Senin kim olduğunu öğrenirim ondan sonra yorum yazacağım.

T.B.
- ben kendimi tanıtayim önce saygili ol
- adım tahsin bayram
- bbp mkyk üyesiyim
- ziktiliyim
- bak sen orda muhsin yazıcığlu ve ziktenin genlerine saldırmışsin
- diğerleri beni ilgilendirmiyor
- muhsin yazıcığlu benim ebedi siyasi liderimdir
- kim olursan ol.

O.K. ;
- Tahsin sen Kürd değilmisin?

T.B.
- Ben Kürd degil, zazayım.

O.K.
- Sen zazalar üzerine bir makale yazmşsan, ben seni zaza olarak kabul edeyim.
- Benim zazaca şiirlerim ve onlarca makalem vardır
- Sen zaza da olamazsın.

T.B. -
- olabilir ben ırk özerine ayrım ve siyasetde yapmiyorum

O.K. -
- MHP lilik ülkücülük tutmadi, simdi de zazacılık yapıyorsun hadi gec oradan

T.B. -
- ziktenin kahramanlari
- kazım ataoğludur tahsin bayramdır
- ringodur cemildir ,hadindir.
- daha ismini sayamadiğim yüzlerce şehit korucularımızdır.

O.K.
- Ziktenin kahramanları ve şehitleri
    *Valerli Hacı Sadık Bey,
   * Modanlı Feqi Hesen,
   * Gırnoslu Selim Ağa "Haci Kolos"
   * Vazenanli Emer Aga "Em Heyd" gibi şahsiyetlerdir.

T.B.
- em heydo bir kahramandi.
- diğerleri ne kahraman nede haindi onlar iyi niyetli olabilir
- şeyh saidin ilmine saygım var
- ama yaptığını tavsip etmiyorum keşke yapmasaydi
- belki islamiyet için bir şey yapmak istedi yanındakiler hain olunca
- şunu söyliyeyim babam olsa bile devlete kaldırılan başı koparacaksin
- yanında bir kaç tane zikteli vardi.

O.K.
- Tahsin sen general Mustafa Muğlalı gibi düşünüyorsun.
- Oda diyor ? devletin bekası için babam da olsa asarım ve öldürürüm..
- Van'da 33 Kürd köylüsünü öldüren generalden senin farkın yok,
- Tahsin senin bu düşüncelerini yazacağım.

T.B.
- hele bir yazını yaz seni tanıyayım delikanlimisin değilmisin
- ona göre konuşuruz, gerekirse bir roportaj da yaparız.

O.K.
- 1925'te Türk askeri ziktede toplu katliam yapmış haberin varmı ? sen hala Türk ordusunu savunuyorsun.

T.B.
- ziktenin hiç bir köyünde toplu mezar yok
- benim ordum peygamber ocağı

O.K.
- Sen bilmezsin, ziktelilere git sor.

T.B.
sen muhsin yazıcıoğlunu ne kadar tanıyorsun

O.K.
- Muhsin mamakta yattığı dönemi biliyorum, ayrıca 7 tane üniversite ögrencisini öldüren Abdullah Çatlı gibi katillerin Haluk Kırcı gibi gangesterlerin arkadaşı olduğunu da biliyorum.
- İstersen bu yazımı Muhsin için yazayım
- Abdullah Çatlı sapığın biri, o yanındaki Gonca'yı tanıyorsun. Haluk Kırcı Mehmet Ağar'ın tetikçisidir.

T.B.
- kaç kere diyorum saygılı ol

O.K.
Senin bu kahramanların Abdullah Çatlı ve Haluk Kırcı ne yapmış ?

T.B.
- ne yapmış çatlı terör örgütü aselayı bitirmiş

***

Sonuç;

Tahsin Bayram'la yaklaşık iki saat kadar yazıştık. Yazışmalarımız zaman zaman sert bir seyir izledi. Ben ondan daha yumuşak davranarak, onun düşüncelerini tam anlamıyla öğrenmek istedim.
- Tahsin ısrarla sen nerede oturuyorsun, kimlerdensin şeklinde sorular sorarak kendini bir nevi istihbaratçı gibi göstermeye çalıştı.
- Ben de Çoliglilerin hepsi beni tanır, istersen sana telefonumu da adresimi de vereyim. Hatta istersen MSN'imi vereyim seninle kamerayla görüşelim dedim.
- Benim bu açık tavırlarım anlaşılan onu çok sıktı.
- En sonunda bana dedi ki; Şimdi biri bana senin kim olduğunu yazdı.

Yazan kişinin yazdıklarını size Tahsin'in facebook sayfasından  aktarayım;

"Hasan Karahan; Orhan Kaya
Keko Kaya'nın oğlu, Almanya'da yaşıyor. Çok iyi tanıyorum. Pkk'nın bölge sorumlusu Yıldırım Kaya'nın ağabeyi; Şimdi de Pkk'dan ayrılıp Sait Çürükkaya gurubunda Zaza'cılık Hezeyanı içinde..."

- Doğrudur, kim olduğumu doğru yazmış, yanlız ben kimsenin gurubuna bağlı olmadığım gibi zazacılık yapanlara da karşıyım.
- Zazacılık ve zazalar üzerinde Tavz sitesindeki tartışma proğramında yayınladığım düşüncelerimi öğrenebilirsin. Ayrıca bunun dışında Kurdistan Aktuel sitesinde zazaca ve zazacılık üzerine röportaj ve yazılarımı da takip edebilirsin.
-Zazacılığı şu anda Tahsin Bayram başta olmak üzere Çolig'in eski ülkücüleri ağırlıklı olarak yapmaktadırlar,

Selam ve saygılarımla,

Orhan Zuexpayıj






 Ilhami Sertkaya
Orhan bira, bana deseler bir garip durum için bir sosyoloji tezi hazırlayacagız bu dünyada bildiğin öyle bir garip konu var mı? Şüphesiz var derim ve Ziktê aşiretinin (elbette değerli insanları hariç) belirtirim. Konuyu da biraz analtırım. Kendi ejdadlarını kırıma ugratanlara sevdalı oldukalrını, buna ragmen ahlak, onur haysiyetten bahsettiklerini belirtirim. Artık kendi ejdadlarını kırıma ugratan orduya 'peygamber ordusu' demelerini, ve bir eejdadının duşmanının ismini parka vermelerini de eklerim. Belki o zaman Sosyolog tezini hazırlayanlar 'Bu gariplik değil, sosyal bir faciadır' diye vaz geçerler. Bu aşiretin bir kısım insanı toprağın suyun ahlakın, insanlığın, erdemliğin tersine uğratılmış sosyal bir haramzade faciadır. Çewliğin yüz karası, çewliğin soy düşmani keklikleridir. Zaten bu halkın kahraman onurlu çocuklarını para için katleden 'korucuları' açıkça destekeldiğini övünerek belirtiyor. Ringo'ya benim kadar kimse acimamıştı Bir kez onunla konuştum. Anlattım mhp yi devleti, onuru haysyieti. Siayeseten haberi olmayan zavallı biriydi. En son şunu dedi 'Ne yapayım dönemem, bu da benim ekmek param' Şaşıp kalmıştım. Evet 'ekmek'! O ekmek ki halkını kanında çıkıyordu. Eh, Ringo giti, sanki ona ekmek verenlerin umurundaydı.Bu zerzebut da o ekemekten zukumluyor. Hadise bu. Ama Onurdan ahlaktan namsutan bahsetmeleri, bu kanlı ekemgin üsütünü örten bir perdedir.Bu halk çok bedel ödedi, sığındıkları bu kirli perde, yaslandıkalrı bu haramzade alçaklık ve bu soytarı saçmalıkları, artık insnalık kaldırmaz.Enin ol bunu Ataoğlu Kazim'larda artık biliyorlar. Biliyorlar da, artık son çare AKP dir onalr için. MHP giti, Türkçülük. mürkcülük hikayeleri giti, 'kominiz' masalalrı giti Bunlar da dikak et döner dolap devletin yağlı yanına sırtlarını verip dolanırlar. Bir Af edin Rus, Yunan, Alman, Türk fahişesi, kendi aandilleri, kimlikleri inkar edilip yasaklasar, yasaklayana, ,nkar edene kariı kıyamet koparırılar. İşte bunlar, bu fahiieler akdar bile değiller. Ahlak mi, Onur mu; şeref mi, namus mu diyorlar, Has tir' Namus ahlak şeref onur dildir, kimliktir, edebiyattir.Bunlara tecavüz edeni savun sonra da ahlaktan, namsutan bahset! İşte kafadan fahişeleştirilmişlik budur. Zerzebut zavallı, kendi gerçeklerine tecavüz eden bir mantık sahibinin ismini asıyor, taşıyorsa, bunun anlamını belirtmek isterdim. Tarih belirtecek! Katiamlarından, yaptıkları vicdansılıklarından yorgun düşmüş mantiğın sahibi TC devleti kendinden bıkmışken, çare arar duruma düşmüşken, bu zavalı zerzebutlar dünya'da bihaber olarak maaşlarıyla ilgilidirler. Dün, Ringo'ya acımıştım, bugün Ringo artıklarına acımam.Bu halka da yazık! Bu halk her kese acıyor da kimse bu ahlka acımıyor!


  • Orhan Kaya
    10 saat önce
    Orhan Kaya
    • ZIKTÊ AŞİRETİ ÜZERİNE BİR TARTIŞMAM

      "QAM XWÊ ÎNKAR BIKÊRO VELED-Î ZINAWO"
      (Aslını inkar eden haramzadedir)

      Kırdki/Atasözü


      - 03 .03.2012 akşamı gece geç saatlerde Zıkêli bir hemşehrim Valerli Hacı Sadık Bey üzerine yazdığım yazıya bir yorum astı.
      - Ziktêli hemşerim BBP Çolig'de merkez ilçe, il başkanlığı ve en son partinin MKYK üyeliğine seçilmiş, halen bu görevini yürüten Tahsin Bayram'dır.
      - Tahsin Bayram'la yaklaşık iki saat yazıştık. Soru ve cevap şeklindeki bu yazışmalarımız tüylerimi diken diken etti.
      - Doğrusu bu düşüncelerinden bir Çoligli olarak hicap duydum.
      - Bu yazışmalardan önemli olan paragrafları olduğu gibi size aktaracağım. Yazışmaları okurken Çoligliler ve başta da Zikteliler olmak üzere ibret alınması gereken ifadelerle kaşılaşacaksınız.
      - Çolig'den 14 yıl önce ayrıldığım ve halen Almanya'da sürgünde yaşadığım için Tahsin Bayram'ı önce tanıyamadım.
      - İnternet arama programlarından Tahsin Bayram'ın kişi bilgilerinin izini takip edince çok genç bir arkadaş olduğunu gördüm.
      - Tahsin Bayram adlı hemşerimin halen facebookta asılı olan ve bana atfen kullandığı o saldırgan ve çirkef ilk ifadeleri şöyledir, yazdıklarına hiç dokunmadan olduğu gibi aktarıyorum;

      - Tahsin Bayram ?
      (sen kimsin lan muhsin yazıcıoğlu ve bbp ye dil uzatiyorsun....

      - Tahsin Bayram ?
      ARKADAŞLAR BU YAZAR BOZUNTUSUNA YORUMLARİNİZİ BEKLİYORUM)

      *****

      - Gelelim Tahsin Bayram'ı bu ifadelere zorlayan nedenlere.
      - Malumunuz Çolig ve çevresinde tarihe mal olmuş Kürd şehitlerinin yaşam öyküleriyle ilgili uzun süredir çalışmalarım vardır.
      - Bu çalışmalarımın içinde Zıkte aşiretine mensup, çok değerli tarihi şahsiyetlerin yaşam öykülerini de yazdım.
      - Bu şahsiyetler arasında;
      *Valerli Hacı Sadık Bey,
      * Modanlı Feqi Hesen,
      * Gırnoslu Selim Ağa "Hacı Kolos"
      * Vazenanlı Emer Ağa "Em Heyd" ilk akla gelenlerdir.

      Zıkteli bu yiğit ve şehadet şerbetini içen insanların hayat hikayelerini anlatırken sürekli vurgu yaptığım ve eleştirdiğim bir husus vardır;
      - Zıkte/Modan kökenli halen Dareheni Belediye reisi olan Abdurrahim Arınç, ilçede yapılan bir parka "Muhsin Yazıcıoğlu Parkı" ismini vermiştir.
      - Ben de köken olarak Modan'lı olan ve merhum kürd şehidi Feqi Hesen'in köylüsü ve akrabası olan bu zata, haklı olaraktan neden Feqi Hesen'in değil, neden Hacı Sadık Bey'in değil, neden rahmetli Hamit Asutay Hoca'nın değil de Muhsin Yazıcıoğlu ismini taktın diyerek yazılarıma konu etmiş ve sormuşumdur.
      - Haklı olarak sorularıma cevap beklerdim. Meğerse bazı kişiler Dareheni'nin kürt geçmişinin öne çıkarılmasından rahatsız olmaktaymış. Bu kişilerden biri de Tahsin Bayram'dır.
      - Anlaşılan Tahsin Bayram'ın bam telinede basmışım, terbiye dışı reaksiyonu bundandır.

      *****

      Şimdi gelelim, Tahsin Bayram'ın Feqi Hesen'den tutun, Valerli Sadık Bey'e ve Şeyh Said'e kadar uzanan kürd şehidleri hakkındaki düşüncelerine ve bana yazdığı terbiyesizlik örneği düşüncelerine;
      - Tahsin Bayrama sordum. Benimle yazıştığın bu düşüncele-
      rinde samimisin? Evet dedi.
      - Ben de kendisine cevaben bu yazdıklarımızla ilgili bir yazı yazacağım, Çolig kamuoyu başta olmak üzere tüm Zıktê'liler bu bilgilerden haberdar olsun, dedim.
      - Bana verdiği cevapta: Ben yazdıklarımın ve söylediklerimin her zaman arkasındayım, dedi.
      - Değerli okuyuycular sanırım beni anlayışla karşılarsınız, kendisinden onay alarak bu yazıyı kaleme alıyorum. Eğer, yazıyı Tahsin Bayram'a sormadan kaleme alsaydım ahlaki bir davranış olmazdı.

      *****

      TAHSİN BAYRAMLA ARAMIZDAKİ YAZIŞMALARDAN KESİTLER

      Yazılanları imla hatalarına dokunmadan aktarıyorum:

      T.B.
      - siz hangi haklan böyle bir yazı yazarsınız
      - bak orhan kim hakkında ne yazdığna dikkat et muhsin yazıcığlu vee zikte genlerine dil uzatmayin

      O.K.
      - Tahsin çok ukala birisin, ne biçim konuşuyorsun. Benim yazdıklarım yaşanan olaylardır.
      - Sen Valerli Sadık Beyin neyi oluyorsun, torunu değilsin oğlu değilsin, senin hakkında da anlaşılan bir yazı yazacağım. Senin kim olduğunu öğrenirim ondan sonra yorum yazacağım.

      T.B.
      - ben kendimi tanıtayim önce saygili ol
      - adım tahsin bayram
      - bbp mkyk üyesiyim
      - ziktiliyim
      - bak sen orda muhsin yazıcığlu ve ziktenin genlerine saldırmışsin
      - diğerleri beni ilgilendirmiyor
      - muhsin yazıcığlu benim ebedi siyasi liderimdir
      - kim olursan ol.

      O.K. ;
      - Tahsin sen Kürd değilmisin?

      T.B.
      - Ben Kürd degil, zazayım.

      O.K.
      - Sen zazalar üzerine bir makale yazmşsan, ben seni zaza olarak kabul edeyim.
      - Benim zazaca şiirlerim ve onlarca makalem vardır
      - Sen zaza da olamazsın.

      T.B. -
      - olabilir ben ırk özerine ayrım ve siyasetde yapmiyorum

      O.K. -
      - MHP lilik ülkücülük tutmadi, simdi de zazacılık yapıyorsun hadi gec oradan

      T.B. -
      - ziktenin kahramanlari
      - kazım ataoğludur tahsin bayramdır
      - ringodur cemildir ,hadindir.
      - daha ismini sayamadiğim yüzlerce şehit korucularımızdır.

      O.K.
      - Ziktenin kahramanları ve şehitleri
      *Valerli Hacı Sadık Bey,
      * Modanlı Feqi Hesen,
      * Gırnoslu Selim Ağa "Haci Kolos"
      * Vazenanli Emer Aga "Em Heyd" gibi şahsiyetlerdir.

      T.B.
      - em heydo bir kahramandi.
      - diğerleri ne kahraman nede haindi onlar iyi niyetli olabilir
      - şeyh saidin ilmine saygım var
      - ama yaptığını tavsip etmiyorum keşke yapmasaydi
      - belki islamiyet için bir şey yapmak istedi yanındakiler hain olunca
      - şunu söyliyeyim babam olsa bile devlete kaldırılan başı koparacaksin
      - yanında bir kaç tane zikteli vardi.

      O.K.
      - Tahsin sen general Mustafa Muğlalı gibi düşünüyorsun.
      - Oda diyor ? devletin bekası için babam da olsa asarım ve öldürürüm..
      - Van'da 33 Kürd köylüsünü öldüren generalden senin farkın yok,
      - Tahsin senin bu düşüncelerini yazacağım.

      T.B.
      - hele bir yazını yaz seni tanıyayım delikanlimisin değilmisin
      - ona göre konuşuruz, gerekirse bir roportaj da yaparız.

      O.K.
      - 1925'te Türk askeri ziktede toplu katliam yapmış haberin varmı ? sen hala Türk ordusunu savunuyorsun.

      T.B.
      - ziktenin hiç bir köyünde toplu mezar yok
      - benim ordum peygamber ocağı

      O.K.
      - Sen bilmezsin, ziktelilere git sor.

      T.B.
      sen muhsin yazıcıoğlunu ne kadar tanıyorsun

      O.K.
      - Muhsin mamakta yattığı dönemi biliyorum, ayrıca 7 tane üniversite ögrencisini öldüren Abdullah Çatlı gibi katillerin Haluk Kırcı gibi gangesterlerin arkadaşı olduğunu da biliyorum.
      - İstersen bu yazımı Muhsin için yazayım
      - Abdullah Çatlı sapığın biri, o yanındaki Gonca'yı tanıyorsun. Haluk Kırcı Mehmet Ağar'ın tetikçisidir.

      T.B.
      - kaç kere diyorum saygılı ol

      O.K.
      Senin bu kahramanların Abdullah Çatlı ve Haluk Kırcı ne yapmış ?

      T.B.
      - ne yapmış çatlı terör örgütü aselayı bitirmiş

      ***

      Sonuç;

      Tahsin Bayram'la yaklaşık iki saat kadar yazıştık. Yazışmalarımız zaman zaman sert bir seyir izledi. Ben ondan daha yumuşak davranarak, onun düşüncelerini tam anlamıyla öğrenmek istedim.
      - Tahsin ısrarla sen nerede oturuyorsun, kimlerdensin şeklinde sorular sorarak kendini bir nevi istihbaratçı gibi göstermeye çalıştı.
      - Ben de Çoliglilerin hepsi beni tanır, istersen sana telefonumu da adresimi de vereyim. Hatta istersen MSN'imi vereyim seninle kamerayla görüşelim dedim.
      - Benim bu açık tavırlarım anlaşılan onu çok sıktı.
      - En sonunda bana dedi ki; Şimdi biri bana senin kim olduğunu yazdı.

      Yazan kişinin yazdıklarını size Tahsin'in facebook sayfasından aktarayım;

      "Hasan Karahan; Orhan Kaya
      Keko Kaya'nın oğlu, Almanya'da yaşıyor. Çok iyi tanıyorum. Pkk'nın bölge sorumlusu Yıldırım Kaya'nın ağabeyi; Şimdi de Pkk'dan ayrılıp Sait Çürükkaya gurubunda Zaza'cılık Hezeyanı içinde..."

      - Doğrudur, kim olduğumu doğru yazmış, yanlız ben kimsenin gurubuna bağlı olmadığım gibi zazacılık yapanlara da karşıyım.
      - Zazacılık ve zazalar üzerinde Tavz sitesindeki tartışma proğramında yayınladığım düşüncelerimi öğrenebilirsin. Ayrıca bunun dışında Kurdistan Aktuel sitesinde zazaca ve zazacılık üzerine röportaj ve yazılarımı da takip edebilirsin.
      -Zazacılığı şu anda Tahsin Bayram başta olmak üzere Çolig'in eski ülkücüleri ağırlıklı olarak yapmaktadırlar,

      Selam ve saygılarımla,

      Orhan Zuexpayıj

  • Orhan Kaya
    10 saat önce
    Orhan Kaya
    • Siwerekli Hasan hoca merhaba,
      asagidaki ifadeler seni gösteriyor.

      "Hasan Karahan; Orhan Kaya
      Keko Kaya'nın oğlu, Almanya'da yaşıyor. Çok iyi tanıyorum. Pkk'nın bölge sorumlusu Yıldırım Kaya'nın ağabeyi; Şimdi de Pkk'dan ayrılıp Sait Çürükkaya gurubunda Zaza'cılık Hezeyanı içinde..."
  • Hasan Karahan
    8 saat önce
    Hasan Karahan
    • Merhaba Orhan bey. Evet ben yazdım. Kişiler arasındaki yazışmaları büyük bir marifet ve erkeklikle(!) yayınladın. Ağzından düşürmediğin o dürüstlük ve etik ahlaka nasıl sığdırdın bilmiyorum ama yayınlamayı istediğin bir şey varsa söyle yazayım...!!!
  • Hasan Karahan
    7 saat önce
    Hasan Karahan
    • Siz benim tellerime hangi makamdan vuruyorsanız; Ben o makamdan çalıp söylerim. SIKINTI YOK...!!! Ama mertçe.. Mutlaka bilip duymuşsun, Ben; Dürüstlüğün timsalıyım. Yamukluk hayat felsefemde yoktur, Eğer böyle bir niyetin varsa lütfen beni rahatsız etme. Polemiğe de girmek istemiyorum. Yanlış anlmayasın diye cevap yazdım. Yoksa ben bunları çoktan aşmış biriyim...
      Selam ve sevgiler, Ailece Allah'a emanet olunuz.
  • Orhan Kaya
    7 saat önce
    Orhan Kaya
    • Merhaba Hasan hoca , Colig'de oturup, Awrupada benim hakkimda fetva vermene dogrusu cok üzüldüm. Ben düsüncelerimi cok acik ve net ifade eden biriyim.Kimsenin ne gurubundayim,nede zazacilik yapan biriyim. Benim zazacilik ve zazalar üzerine birkac makalem ve röportajimda vardir. Bu konuda fikrimde nettir. Dürüstlük ve ahlakida baskasindan ögrenecekte degilim. Tahsin Bayram denilen ukala ve edep yoksunu birinin bana karsi kullandigi kelimeleri,kendisinede söyledim yazacagimi, Bu tip insanlari Colig halkinin bilmesinde de fayda vardir. Kaldiki seninle Coligde de bir diyalogum olmadigini cok iyi biliyorsun.Seninle polemige girme geregi bile duymuyorum. Senin dürüstlügün timsali veya mert olup,olmadigini senin söylemlerinle olmaz.Onu Colig kamuoyu karar verir. Cok iyi biliyorsun seninle ne siyasi nede düsünsel temelde ortak yanimiz yoktur. Benim sana yazmamdaki nedenide sen cok iyi biliyorsun. Benim hakkimdaki yorumundan dolayidir.Yoksa senin savundugun düsünceler basta olmak üzere Coligdeki dava arkadaslarin Tahsin Bayram,Abdurrahim Aric gibi kisiler hakkinda benim fikirlerim nettir. Onlar hakkinda yazdigim yazilari kürd internet sitelerinde de yayinladim. Ayrica Abdurrahim Aric'in köyü olan Modan internet sayfasinda da bu yazim hala asilidir. Sikintiin olmasin ben eger dersem senin hakkinda yazacagim,mertce söylerim. Abdurrahim Aric ile Tahsin Bayram'la aramizda yazismalarimiz ve konusmalarimiz oldu. Onlarin o seviyesizligi ve sokak dilini kullandiklari icin yazdim. Abdurrahim hemde 4,5 defa özür dileyerek yazmamam yönünde israr etti. Babam hakkinda kullandigi kelimeler yutulan cinsten olmadigi icin yazdim. Yazismalarin tümü bende kayitlidir.Sanirim beni anlamisindir.selam ve sevgilerimle, Orhan Zuexpayic
  • Hasan Karahan
    5 saat önce
    Hasan Karahan
    • Orhan bey, Ben o cümleyi boş bulunduğum bir anda yazdım. Facede öylesine yazdığımız rutin yazılardan biriydi. Seni ispiyonlamak, bir yerlere hedef göstermek gibi bir niyetim yoktu.Ve unuttum gitti. Ta ki sen yayınlayana kadar,zaten yayınlamasaydın o gece kaybolup giderdi. Yayınlayınca hata ettiğimi anladım. Korkup çekindiğimden falan değil, tüm samimiyetimle,( yapığım hatadan dolayı)senden özür diliyorum. Yazılarını uzun bir süreden beri takip edip istifade ediyorum. Söz konusu şahıslardan A.Ariç'i tanımam. Tahsin Bayram ile de M.Yazıcıoğlu ile ilgili yazdığı yazılara yaptığım eleştiri nedeniyle facede arkadaş olduk. Evet ülkücü dünya görüşünü benimsiyorum ama sayfama bakarsan fikriyatınızın aleyhinde tek bir şey bulamazsınız.Ben kavgamın yönünü okyanus ötesi ve temsilcisi iktidara çevirmişim.Ortak ailemiz bile seni tanıdığımı bilmez. Sana küstüğüm için yazılarını artık takip etmiyorum. Yalakalık filan yaptığımı sanma ama seni seviyor ve beğeniyorum. Hakınnı helal et. İstersen face arkadaşı olabiliriz. Selam ve dua ile...













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

@templatesyard