Niyazi Azak'In dedesi SINCO

Niyazi Azak'In dedesi SINCO

"Ma Miyund şıt heramnaye esti,

Ma miyund olad-i nunkar ziyed'ray,

Kam dest dışmen tepış,yin ra paşt bigeru'se,

Tim bindest û neçar û blengaz munenu."

Liceli Fehmi Bilal

Ez wazeno! veri mesla bıney dewe Valiyer û meselag merdim nomey yın viyeren ez şımar'i bıd'i şınasnayış. Valiyer "Valêr" ha pa beste Darahini'ya, nume yı Tırki "Sögütlü", dewe begun'a. Vatış'un guere ına dewe Arminu'na. Ina dew'ra mesle Şeyh Seid'id zaf merdim cumeyrd'iz veciyen. Rehmetli Sadıq Efendi ına dewra'u. Vaxtık Armini qır kerd'ıb,zaf'i reme zuar guni xu xelesnab. Kumıg mendib zaf'i kıştib. Dewe Valêr'id cend kiye Arminiz mendib. In keyi Arminun'ra humar'az dewid'iz esti. Cend keye yıniz hê Çolig'id muneni. Ez wazeno bıdi sima şınasnayış. Niyazi Azaq yo demi partiye HADEP'id "serek" (başkan) yıbu. Laci ap Niyazi Xetip Azaq wuiz YSE'ra bibu teqawut texsiciye kerdin. La Niyazi xuer zun'i dadi xu qal kerdin, pa ineya vatin quek ma Arminu ez esil xu vin niken. Laci Ap yi Xetip'iz ez hol şınasneno yı, Tırki'ye zaf hol nieb. La af zuar deni xu zuni dadi xu Kırdki "zazaki" qıse nikerdin. Arminiye xu kerdin vin,Kırdun'iz tıra xu kerdin. Ters vera vatin quek ma Tırk'u. In laci ap yo binun rıd inera binate yin hol nieb. Ez wazeno,? ikey yo mesla ın qıcun apun ser şımari biyar zuni sêr.

MESLA YO ARMINI VALÊR ISTANBUL'RA YEN ÇOLIG?

Istanbul'ra yo Armini Valêr'ıc zaf mereq kenu,vun ez seri dewe pıyrikun xu vini.

Istanbul'ra dun'u ra en verni yen Çolig. Pers kenu? Vunıg ez wazeno seri dewe Valêr.

Yew merdim kuen verni'ye in merdım, Vunıq? Xetip est wuiz eya dewraw, vıner ez tu ben yı het.

Xetip'iz texsiciye kenu. In merdım gerib benu verî Xetip ,

Merdim gerib Xetıp'ra vunıq? Ez wazeno şeri Valêr.

Xetip pers niken tıra, la xeyr'a tı çı şin? Gure tu çınew Valêr'ıd?

Xetip derd yı pere, bazar xu ken merdim nışnanen texsiye xu, heti Valêr'a dun kuenî rahar.

Şini bin dewe Valêr'id mezel esti, merdim gerib uniyen ser mezel yo kerrad Sınco ho nuşte.

Mereq kenu Xetip'ra pers kenu, vunıg? Liya, ın Sinco yo numo tewireko "acayip",

Mi ın kıde numi, newe eşnawıt.

Xetip, bıne tevtevuk, nı vinen xu fek ra vecen. Vunıg ın Sınc tı zuni kumo?

Miyerik vunıg, La ez çı zuno?

Xetip vunıg ın Sınc, o yo Niyazi Armini est ya, ikey serek Hadep'o, ın piyrik yuwo.

Ina qal merdim gerib'id benu mereq, vunıg ez itya'ra seri Çolig, ez gera şeri in Niyazi bivin.

Merdim dewid fotoğraf uncen, kumcak mereq kenu şınu vinen.

Het yeri'ya Xetip yı uno Çolig benû otyel'id "cey kotiş" verden.

Eya şo miyerik kuuen ra, serseibe Otyel'ıd Siepare (kahvaltı) xu kenu şınu partiye HADEP.

Pers Niyazi kenu, yo merdim vunıg heti nim rueca yen bine vıner.

Heti nim rueca, Niyazi yenû parti, ın merdım xu dunu şınasnayış.

Niyazi zaf pe benû keyfweş. Merdım hâl mesele xu'wo texsici Niyazi'ra vun?

Niyazi mereq kenu vunıq? Liya in texsici kumo?

Merdım vunıg wullay in kıde yew merdım kılmıb,nomey yiz ez yekin keno Xetip'ıb

Niyazi cad şınasnen, merdim gerib'ra vunıg? Tı zuni o texsici kumo?

Miyerik vunıg? la ez çı zuno?

Niyazi vunıg? Lac ap mı hequ.

Meyrık vunıg? la elasê rehmetli Sınco piyrik Xetiz kenu.

Niyazi vunıg, raşta piyrik ma xurdiniz(ikimizinde) kenu.

Miyerik tied "durgunlaşmak, munen vunıg  halâ, halâ in çi guro?

Niyazi, meryrık'ra vunıg? Ferq ma ıno ez wuhar quek xu veciyen, Lac ap mı ni vecen.

Mesle maz inawa?

Orhan Zuexpayıj

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

@templatesyard