VAHDETTÎN KITAY ÜZERÎNE SÖYLENEN " Vahdet bıra" DEYÎR VE STRAN'IN HÎKAYESÎ









VAHDETTÎN KITAY ÜZERÎNE SÖYLENEN " Vahdet bıra"  

 DEYÎR VE STRAN'IN HÎKAYESÎ

 

 

                                     

                                       VAHDETTÎN KITAY

 

 

- Vahdettin üzerine söylenen o deyiri'in bestecisi yine onun yakın arkadaşı ve

  yakın köyünden olan Yeniköy (Çılkani) li OZAN ALÎ (Kaya,KASIMOĞLU)

  dur.

- Ozan Ali ile görüşmemde Vahdettin şehadetinden bir yıl sonraydı, 1990 yılında

  Almanya/Hamburga gitmiştim.

- Vahdettinin ağabeyi merhum Hakkı abide Hamburg'da kalıyordu.

- O dönemde Almanya'da hareket içinde aktif kültür sanat faaliyetleri yürüten

  OZAN SEYÎTXAN birgün yanıma geldi.

- Benim Kırdki/zazaki  kültür,sanat ve müzike olan ilgimi biliyordu.

- Ozan Seyitxan bana dediki ! Heval Ali , Vahdettin arkadaşın (VELÎ) anısına

  Kırdki bir beste yazacaksın.

- Ben kırdki bilmediğim için ,bunu sen yazacaksın dedi !

- Seyitxan sadece bir cümle yazmış, o sözde "Vahdet vicyo seri kuno"  türkçesi

  Vahdet dağın doruklarına çıkmış,

- Seyitxan elimede kağıdı tutuşturdu. 

- Onun yazdığı ilk cümleyi  baş cümle yaparak bestemi tamamladım.

- Vahdettin üzerine söylenen o besteyi aşağıya aktarıyorum.


HEYWAH BIRA , WAHDET BIRA

 

Wahdet vicyo seri kuno,

Kot verniye gerilluno,

Semedi xelase Kurdistuno,

Heywah bıra Wahdet bıra,

***************

Va şehid kot ma va qey zura

Gazi koto miun dowuno,

Çolig verdiya timyura

cenaze tud koti sıra,

*****************

Xeber şiya  dışmenuno

Şow diyawa kot siperuno

Bebexti kerde Cumiyerduno (Egiduno)

Heywax bıra Wehdet bıra

*************

Şefeq diya, vicyawa tici

Way eşnawut vun biya gecı,

Xayinu xap kerd tu eya röci,

Heywax bıra Vahdet bıra,

 

- Ozan Ali devamla, Almanyada bu bestem çok yankı yapmıştı. 

- 1990 yılıydı, Hamburg'da yılbaşında düzenlenen bir kutlamaydı. 

- Vahdet üzerine bu bestemi istek üzerine o gece üç defa hem çaldım,hemde

   yorumladım. 

- Vahdettin ağabeyi Hakkı abi o akşam bu bestemi hem dinledi,hem ağladı. 

                 

                                                                           Orhan Zuexpayıc

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

@templatesyard