FUAD YILDIRIM (BRUSK) ARKADAŞIN HATIRASINA ?








                                       FUAD YILDIRIM (BRUSK)







                                                 


                                                             MÎKAÎL ASLAN ;(ÇI TOFAN BU STRANI)
                                                                                  VÎDEOSU




FUAD YILDIRIM (BRUSK) ARKADAŞIN HATIRASINA ?


Fuad Yıldırım arkadaşla ,

  Îdeolojik-politik olarak yaklaşık 40 yıla yakın bir tanışıklığımız vardı.

 Îkimizde 1980 öncesi ülkedeyken anti-sömürgeci aynı Kürd hareketine bağlılığımız vardı.

 Îdeolojik inşa sürecinin devam ettiği bu dönemlerde Kürd hareketlerinin bir çoğunda ayrışma

 süreci yaşanmıştı.

 Fuad Yıldırım arkadaş bu süreçteki Rızgari-Alarızgari ayrışmasında ,Alarızgari hareketi

 içinde yer almıstı.

 12 Eylül darbesiyle Fuad ve birkaç değerli arkadaşla beraber radikal çııkışlar yaparak,

 örgütün kararıyla Iran Kurdistaninda gerilla savaşı için kurulan kamplara gittiler.

 Kamplarda örgüt içinde yaşanan ayrışmalardan dolayı ülkeye döndü.

 Ülke içinde de cezaevi süreci yaşadıktan sonra,yönünü Awrupaya (Belçika) verdi.

 Fuad arkadaşla yollarımız Awrupa'da Almanya,Belçika ve Hollanda da defalarca kesişti.

 Kendisiyle epeyce tartışma ve hasret giderdik.

Sürgün onu çok zorluyordu ve su sözünü hep tekrarlardı.


Ülkede , "Kartal olmak varken tüyleri yolunmuş kuşa döndük"

Kurmanci dilinide iyi bilmesine rağmen Kırdki diline müthiş bir hakimiyeti vardı. 


Fuad arkadaş ,çok naif bir insandı,

 Hep kendisine söylerdim ? senden savaşçı değil,

 olsa olsa...edebiyatçı,şair , mizah ve kültür adamı olur,

 Zaten sohbetlerinde nüktedan kişiligi,yaptığı mizah ve eleştirilerinde bunları gizliden de

 olsa bize yansıtırdı.

Mütevaziligi ve gizli yeteneklerini hep kendisinde sırdı.

 Ara sıra yazdığı makalelerde duygu ve düşüncelerinde edebi ,kültür ve mizahındaki o incelikleri

 ben şahsen çok iyi görebiliyordum.

Benim tüm yazılarımı inceliklerine kadar okur, ve bana en çok eleştiri yapan ,hemde acımasızca

yapan bir dost ve arkadaşımdı.

 Bölgesel (lokal) yaptığım çalısmalarda gerçekligimiz olan toplumun öncüleri olan Şeyh,Seyda,Bey

 kökenli insanların yaşam hikayelerini ağırlıklı yazıyordum.

 Fuad arkadaş bana hep derdiki !......Orhan ma  bizi bu Şeyh ve Beylerden ne zaman

 kurtaracaksın,sözünü hiç unutmam,

Haklı ve kararlı davranan bu sınıftaki tarihi şahsiyetlere müthiş bir saygısı olduğu , kuşkusuz vardı.

 Ama bazen abartılı yanlış ve haketmediği halde övgülere hic tahamüllü yoktu.

Kısaca benim üzerimde çok etkisi olduğunu sohbet ,yorum ve eleştirileriyle bir ağabey,

dost arkadaş ve yoldaş olduğunu söyleyebilirim.

24.12.2018 tarihinde ,yani bu akşam Fuad Bruskun kardeşi Irfan Yıldırım bana bir video gönderdi.

 Söz ve beste Fuad Brusk arkadaşın bir helbestini güzel insan Mikail Aslan ve Rojda  gibi

 iki kıymetli Kürd sanatçıları çok güzel seslendirmişler.

Defalarca dinledim ve çokta duygulandım,

Fuad arkadaş bu helbestlerini dinlemeden bu

dünyadan göç ettigi içinde cok hayıflandım,


Fuad Brusk , herzaman söylemişimdir, bir duygu insanı,  mütevazi  hemde çözülmeyen

gizli bir yetenekti.

Fuad arkadaşın bu yeteneklerini o güzel sesiyle Kırdlerin  (Zaza) Şiwanı olan Mikalil Aslan

 da aşağıdaki o duygu dolu sözlerden,  yeteneğini çözmütşü.




Fuad Brusk ,arkadaşın yukarıda Mikail Aslanın tabelada yazılı olan sözlerini daha iyi okunmasi için aşağıya aktarıyorum.



Mikail Aslan, Fuad Bruskla olan tanışıklığını ve edebi  yönünü bakın nasıl ifade ediyor.


Fuad Brusk ile diyaloğumuz internet ortamında başladı.

Şiirlerini ve bestelerini arada bir benimle paylaşırdı.

 Bir kaç eserine göz attığımda onun ortlamanın üstünde bir yaratım gücüne sahip olduğunu farketmiştim.

 Bingöl-Solhanlı olan Fuad Brusk Zazaca yanında Kurmanci Şiirlerde yazıyordu.

 Bir önceki albümümde bir eserine yer verip ,kendisine süpriz yapmak istemiştim.

 fakat o konsepte uymamıştı.

 Kısa bir süre sonra kanser hastalığından vefat ettiğini duydum.

 Kendisi hayatta iken bir eserini seslendiremediğim için bu girişimim benim açımdan biraz buruk kaldı.

Şiirleri ve besteleriyle gerçek bir sanatkar olan Fuad Brusk'u keşke daha önceden keşf etseydim.

 keşke kendisi hayatta iken eserlerinin tanınmasına vesile olabilseydim.



 Ruhu şad olsun.








______________________________________________________________________-_____________________




Faik Ertuğrul'un,



yaşam hikayesi üzerine yazdığım yazıda,Faik Bey'in Çoligin çarşısını arşınlarken o heybetli ve dik duruşu ve yürüyüşüyle Kırdki bir tesbite bulunmuştum. Faik Bey,  (ço vun de sey hekke ho rahara şın)

  Bu yorumu Fuad Brusk çok edebi bir dile ifade ettigi için, alıntı yaparak sizinle paylaşmak istiyorum.



_________________________


Fuat Brusk'un yorumu ? 

"Faiq Beg ço vun de sey hekke ho rahara şın."

Orhan nedense bu deyimi açıklama gereği duymamış ama ben zahmetine katlanıp size açıklayayım. :-)))

"Hekke" / "Haake" : Kuş cinsinin erkek olanına Kürtçede(Kırdki) "Haake" denir.

Haake iy Zarejon, Haake iy mirçikon, Haake iy boronon, felan...
Haakeler (yani kuş cinsinin erkeği yürürken dişilere oranla daha bir yaylanarak yürür ve yürüyüşüyle aynı zamanda dişilerine kur da yaparlar.
İşte bu 'Haake' yürüyüşünü andırır şekilde Parmaklarının üstünde yaylanarak yürüyen, çevik yürüyüşlü er kişilere de Kürtçede bu 'Haake' tabiri yakıştırılır.

Tabiri şöyle de kullanabiliriz.
"Radayiş Faiq beg'y monen uw zê haakon" 

(Faik beğin yürüyüşü hakkelere benziyor)



Son söz olarak ,

Yıldırım ailesinin ve Ömeranıların güzel insanı Fuad Brusk ,

 dedelerininden kendisine kalan  o mirası eylemleri ve söylemleriyle sesizce bırakıp,gittin.

 Gözün arkanda kalmasın seni anlayan güzel insanlar ,

 senin geride bıraktığın o eserleri burukta olsa,geçte olsa bugün bize yaşatıklarının heycanı içindeyiz.

Seni geçte olsa yazıyorum.

Ruhun şad olsun güzel insan,



Orhan Zuexpayıc







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

@templatesyard