ÜLKÜCÜ CAMIANIN BOZ-KÜRT EVLATLARI;





1976 YILI ÜLKÜ OCAKLARI BÎNGÖL TEŞKÎLATI 

VE DÜŞÜNDÜRDÜKLERI ?








                 ŞAMANÎST ÜLKÜCÜ BOZKÜRTLERIN SEMBOLÜ ÎFLAH OLMAZ KURT






TAYYÎP ERDOĞANIN KURTARICISI FEYZÎ BERDÎBEK VE BALYOZU




                   



ÜLKÜCÜ CAMÎANIN BOZ-KÜRT EVLATLARI;


 Bozkürt kitabından alıntı olarak aşağıya aktarmışım bu listeyi ,

Listede devşirilen bu kişilerin isimlerini yazmışım, isimler ve aileleri hakkındaki tanıtım bilgileri bana aittir.
Kısaca devşirmeler hakkında bir açıklama yapmak istiyorum. 


"Devşirme" 

Kendi,aidiyetinde,dininden,dilinden, mezhebinden,sınıfından,kültüründen, soyutlanarak varlığını bir başkasının varlığına armağan eden kişidir.



Bingöl Ülkü ocaklarının eski kadrosu ?

Bingöl Ülkü Ocakları’nın yıllık olağan kongresi 7 Ocak 1976’da yapıldı.
Kongre sonunda Mustafa Bayram,
önceki başkan Mehmet Artukarslan’dan görevi devraldı.
Şubenin yönetim kurulu, haysiyet divanı,
denetleme kurulu ve diğer yönetim kademelerine





                                          Alparslan Türkeş'in 1970 yılında Bingöl ziyaretinde çekilen fotoğraf 




1-Kazım Ataoğlu,
 (Egtimci Valerli Sadık beyin torunu).,
 Dedesi Diyarbakırda idam edildi. Hacı Saddık beyin torunu, Dedesi hareketin en yaşlısı olduğu için Kürdlerin
 Ömer Muhtarı olarak nitelendirmişim. 
2-Ömer Gergöz, Colig Kadi Madrag köyünden olup, ailesi hakkinda yeteri kadar bilgi sahibi degilim. 
3-İbrahim Altın,  Karlıova Sağnis köyündendi , sanırım ögretmen oldu. Ailesi hakkında yeterli bilgiye       sahip,degilim. Ama köyü 1925 ve sonrası önemli bir yere sahiptir. 
4-Paşa Ardıç,         (................tanıyamadım)
5-Hikmet Akkuş,
   ( Valerli, Ibrahim Akkuşun oğlu),Dedesi 1925 yargılandı,idamdan kurtuldu. Eziz Şem
6-Yaşar Beltekin,   ( ...............tanıyamadım
7-Abdülhamit Kılıç
 ( Egtimci,Miyalanalı) babasi Arap Kılıc, 1925 hareketine ailece  katıldı, Arap Kılıç aynı zamanda 
   Bin xet Rojava yürüyüşçülerinden,
8-Necdet Atay,
   Elazig kökenli babasi YSE de calissiyordu. Ailesi hakkinda yeterli bilgiye sahip degilim. 
9-Nevzat Alimoğlu, Egtimci , Alimoglu ailesinden) Kardeş ve babalarını tanıyorum. Ama 1925 teki konumları 
   hakkında bilgi sahibi değilim. 
10-Feyzi Berdibek,( şuanda  milletvekilli, Wusfanlı) 
   Rençber Ezizin dezası aileden harekete katılıp, sürgün  yaşayanlar var,
11-Ruhi İnce (Eğtimci ,
    Palulu, Qasıman aşiretinden)1925 hareketine aile topyekün katıldı, şehitleri var,dedelerinin kardeşi
    ROJAVA Kurdistanında kalarak ülkeye geri dönmedi.Bu aile hakkında detaylı bilgiye sahibim. 
 12-Abdülhamit Tan,( meslegini bilmiyorum, zıkte aşiretine mensup,ailesini yakinen tanıyorum.
   1925 hareketindeki konumlarını bilmiyorum. 
13-Emin Bayram,  ( Emekli işçi, Çoligin yerlisi) Ailenin hareketeki konumu sanırım katılmadı, 
14-Hilmi Ayten,     ( Eğtimci olduğunu tahmin ediyorum, Çoligin yerlisi köken "Metanlı") Deedelerini
   1925 hareketinde şehit oluyor. 
15-Hasan Küçükhazar,( Eğtimci,  Alzan köyünden olup)babası seyda yakinen tanıyordum.
    Ama Şeyh Said hareketindeki ailenin konumunu net bilmiyorum. 
16-Metin Topraktan    (Eğtimci ,zıkte aşiretine mensup), Anne tarafından dedesi Abdullay HECI'dir.
    Çoligdeki gazeteci Abdurrezak Akdemirin de yeğinidir.  1925 te dedesı şehid oluyor.
    Ayrıca dedesinin iki kardeşide biri Solxan,Gırwas köyünde ,diğer kardeşi Mecide Zaza Lice Kulp arasında
    şehadete ulaşıyor.Ve üzerine Kürdçe stranlarda vardır.  
17- Cahıt Bozgan,( Egtimci, Vararad/ ŞINEK köyündendir. ,
     Dedesi ,  Ali Badan 1925 hareketinde istiklal mahkemesinde  Seyh Said efendile  beraber şehadete
     ulaşıyor. Idam edildiğinde Cihat Bozganin babasi annesine o dönem hamileymiş,)
18- Mustafa Bayram eski başkan Ahmet bayramın oğlu olup, eşi Kürd direnişşisi YADO paşanın torunudur.
19-Mehmet Artukaslan yeni başkan, Bingölde bildigim üç ailenin soyadı Artukaslandır. Bu ailelerden
     iki tanesini yakinen biliyorum ülkücüdürler. Hangi aileye mensup olduklarını bilmediğim için yorum
    yapmıyorum. 

1977 yılında yapılan kongrede bu isimlerin dışında,

20- Selhattin Aydar, Bingölün yerli ailelerinden Refah partisinden
      1994-1995 döneminde Belediye baskanlığı yaptı.
21- Selhaddin Bayram, Bingölün yerli ailelerinden emekli memur.
22- Şerif Budak , Bingöl Aşağıköyden olup, Eğtimci 
23- Hüseyin Ataoğlu, dedesi 1925'te idam edildi.
24- Zeki Buyruk, Bingöl Şinek köyünden 
25- Doğan Bahşi , Bingöl Sancak nahiyesinden öğretmen
26- Ibrahim Bayankara (Kara Îbo) Molla Saidin oğludur. 
27- Hasan Küçükhazar, Bingöl Alzan köyünden olup,
      babası imamdır.
28- Serhat Buzgan , Mimar olup, Avukat Said Bozganın oğludur.
       1925 hareketinde babasının amcası idam edildi.


Son söz olarak ,

Yukarıdaki kitab, dikkatimi çektigi için  okudum ve bu bilgileri sizinle paylaşıyorum.

1976 yılındaki Çolig ülkü Ocakları yönetimindeki kişilerin ve bağlı oldukları aileler oldukça beni düşündürdüde,
Bu listede (3) isimi tanıyamadım.
Çünkü uzun zaman geçmiş, hafizamı epeycede yokladım bir türlü çıkaramadım.
Belki tanıyorumda bu şahsiyetleri,birisi hatırlatırsa mutlaka tanıdiklarım çıkacaktır.
Neyse tanımadıklarımı da bilen duyarlı arkadaşlar varsa yorumlarında veya bana özelden yollayabilirler.
Bu bilgilerde gelirse yazıyı düzenleyip ekliyeceğim. 
Bu yazıyı yazmamdaki amaç, dikkatinizi çekmiştir belki ,
kişilerin aileleri hakkında sizi bilgilendiriyorum.
Dedelerinin mirasını red ve inkar eden,
dedelerini idam eden,coğrafyasını yakan,yıkan anlayış ve ideoolojilere boyun egdirilen , peşinden giden torunlarını size tanıtiyorum. 
Bu torunları bu ucube,
Kürd kültür,tarih,inanç ve diline yabancı olan Orta-Asya coğrafyasından ithal bu ideolojiye nasıl angaje edildi.   Adına ne derseniz deyin, (Ülkücü,Bozkurtçu,Boz-Kürtçü, Türkçü,Asenanın cocukları, Alperenci, Türk-Islam sentezcisi) listeyi uzatabilirim,bu sapkın ideolojilerle memleketimizde ne amaçlanmak istendi. Sosyolojik,Psikoloji,Antrapolojik boyutlarının tarihi arka planı nedir. Bu yaşanmışlıklar mutlaka yazılmalıdir,diye düşünüyorum, 

Selamlar 

Orhan Zuexpayıc








Bingöl’ün bir yıl sonra, yani 1977’deki kongresinde ise başkanlık yine M. Emin Bayram’da kalıyor,

yönetime,Zeki Buyruk, Ahmet Arda,Hasan Küçükhazar,Selahattin Bayram,Remzi Vural,Hüseyin Ataoğlu,Şerif Budak,Zeynel Abidin ToprakSelahattin Aydar,Mahmut Artukaslan,Doğan Bak(h)şi ve İbrahim Bayankara seçiliyordu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

@templatesyard